ZNAČAJNIJE REFERENCE

U OBLASTI RUDARSTVA

 

1.      Puštanje u rad bagera SChRs800 nakon poplava u 2014. godini.
 Površinski kop Drmno, Kostolac.

Zamenjena kompletna elektro oprema. Projekat iz 2006. godine prilagođen novo nastalim uslovima. Puštanje u rad novembra 2014. godine. PLC AC800F, ABB, distribuirani moduli na PROFIBUS mreži, 7 nodova, optička i žičana mreža ukupne dužine 250m. Projektovano potpuno novo 6kV postrojenje sa multifunkcionalnim SIPROTEC zaštitnim relejima, tip 7SJ631, na PROFIBUS mreži. Tri operatorska panela od kojih je jedan grafički, dva poziciona enkodera na PROFIBUS mreži, dva (DCS800 - ABB) tiristorska ispravljača sa eksternim jedinicama za pobudu na pogonu okreta na PROFIBUS mreži. Programski rad bagera u horizontalnom i vertikalnom rezu. Novi sistem za uzdužno i poprečno merenje nagiba bagera.

2.      Elektro projekat, izrada upravljačkog softvera i puštanje u rad nove pogonske stanice B2000 sa frekventno regulisanim pogonima

Pogonska stanica B2000 4x1000kW sa regulisanim pogonom i transportom na PK Drmno. Distribuirani moduli na PROFIBUS protokolu, 6 nodova, optička komunikacija, operatorski paneli. Merenje sile zatezanja trake, automatsko sprečavanje proklizavanja, kontrolisani polazak, ravnomerna raspodela opterećenja. Frekventni pretvarač ACS800 i PLC AC800, ABB. Etherenet komunikacija na mašini sa mogućnošću povezivanja u centralni sistem nadzora i upravljanja. Nosilac posla Goša FOM iz Smederevske Palanke i GAT iz Novog Sada, 2014. god.

3.      Elektro projekat, izrada upravljačkog softvera i puštanje u rad nove pogonske stanice B2000 sa frekventno regulisanim pogonima

Pogonska stanica B2000 4x1000kW sa regulisanim pogonom i transportom na PK Drmno. Distribuirani moduli na PROFIBUS protokolu, 6 nodova, optička komunikacija, operatorski paneli. Merenje sile zatezanja trake, automatsko sprečavanje proklizavanja, kontrolisani polazak, ravnomerna raspodela opterećenja između pogona. Frekventni pretvarač ACS800 i PLC AC800, ABB. Etherenet komunikacija na mašini sa mogućnošću povezivanja u centralni sistem nadzora i upravljanja. Nosilac posla Goša FOM iz Smederevske Palanke, 2013 god.

4.      Rekonstrukcija elektro dela odlagača ARs 7200/2, Površinski kop Drmno, Kostolac

Nadzor i puštanje u rad tokom rekonstrukcije 2012. godine. Dva PLC AC800F - ABB, dve SCADA-e DigiVis - ABB, distribuirani moduli na PROFIBUS mreži, optička i žičana mreža ukupne dužine 1000m. Dva grafička panela, tri poziciona enkodera na PROFIBUS mreži, dva (DCS800 - ABB) tiristorska ispravljača na pogonu okreta na PROFIBUS mreži. Poluatomatski rad odlagača. Projekat urađen 2011. godine.

5.      Rekonstrukcija elektro dela bagera SRs 2000/2, Površinski kop Drmno, Kostolac

Nadzor i puštanje u rad tokom rekonstrukcije 2011. godine. Dva PLC AC800F - ABB, tri SCADA-e DigiVis - ABB, distribuirani moduli na PROFIBUS mreži, optička i žičana mreža ukupne dužine 1200m. Dva grafička panela, pet poziciona enkodera na PROFIBUS mreži, jedan inkrementalni enkoder, tri (DCS800 - ABB) tiristorska ispravljača na pogonu okreta gornje gradnje bagera, šest na pogonu transporta i dva na pogonu dizanja radne strele, sve na PROFIBUS mreži. Programski rad bagera. Projekat urađen 20010. godine.

6.      Elektro projekat, izrada upravljačkog softvera i puštanje u rad nove pogonske stanice B2000 sa frekventno regulisanim pogonima

Dve pogonske stanice B2000 4x1000kW sa regulisanim pogonom i transportom na PK Drmno. Distribuirani moduli na PROFIBUS protokolu, 6 nodova, optička komunikacija, operatorski paneli. Merenje sile zatezanja trake, automatsko sprečavanje proklizavanja, kontrolisani polazak, ravnomerna raspodela opterećenja između pogona. Frekventni pretvarač ACS800 i PLC AC800, ABB. Etherenet komunikacija na mašini sa mogućnošću povezivanja u centralni sistem nadzora i upravljanja. Saradnja Goše FOM iz Smederevske Palanke i Elektrotehničkog fakulteta u Beogradu, 2010. god.

7.      Rekonstrukcija elektro dela odlagača ARs 3500, Površinski kop Drmno, Kostolac

Nadzor i puštanje u rad tokom rekonstrukcije 2009. godine. PLC AC800F - ABB, distribuirani moduli na PROFIBUS mreži, optička i žičana mreža ukupne dužine 450m. Dva grafička i dva alfanumerička panela, tri poziciona enkodera na PROFIBUS mreži, dva (ACS800 - ABB) frekventna pretvarača na pogonu okreta istovarnog dela na PROFIBUS mreži. Projekat urađen 2008. godine.

8.      Projekat i puštanje u rad odlagača ARs 2000 na PK „Drmno” - Elektro deo

Projekat, softver, puštanje u rad. Distribuirani moduli na PROFIBUS protokolu, 12 nodova, optička komunikacija, operatorski panel. Frekventni pretvarač ACS800 i PLC AC800, ABB. Etherenet komunikacija na mašini i povezivanje  u centralni sistem nadzora i upravljanja. Saradnja između TKF Nemačka, EXOR ESI Beograd i Elektrotehničkog fakulteta u Beogradu, 2007.-2008. god.

9.      Projekat i izrada upravljačkog softvera za novu elektroopremu pogonske stanice sa frekventno regulisanim pogonima

Pet pogonskih stanica B2000 4x1000kW sa regulisanim pogonom i transportom na PO Drmno. Distribuirani moduli na PROFIBUS protokolu, 6 nodova, optička komunikacija, operatorski panel. Merenje sile zatezanja trake, automatsko sprečavanje proklizavanja, kontrolisani polazak, ravnomerna raspodela opterećenja. Frekventni pretvarač ACS800 i PLC AC800, ABB. Etherenet komunikacija na mašini i povezivanje  u centralni sistem nadzora i upravljanja. Saradnja Goše FOM iz Smederevske Palanke i Elektrotehničkog fakulteta u Beogradu, 2007.-2008. god.

10. Rekonstrukcija elektro dela bagera SRs 470,
Povr
šinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat, nadzor i upravljanje, 2008. PLC AC800F, ABB, distribuirani moduli na PROFIBUS mreži, 16 PROFIBS nodova, optička i žičana mreža ukupne dužine 350m - u strukturi prstena. Frekventno upravljani pogoni na pogonu okreta. Frekventno upravljani pogoni sa aktivnim priključnim delom na pogonu dizanja radne strele kod kabine rukovaoca. Četiri operatorska panela, od kojih je jedan grafički. Poluautomatski rad bagera.

11. Rekonstrukcija elektro dela bagera SRs 400,
Povr
šinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat, nadzor i upravljanje, 2008. PLC AC800F, ABB, distribuirani moduli na PROFIBUS mreži, 16 PROFIBS nodova, optička i žičana mreža ukupne dužine 350m - u strukturi prstena. Frekventno upravljani pogoni na pogonu okreta i pogonu gusenica. Četiri operatorska panela, od kojih je jedan grafički. Poluautomatski rad bagera

12. Rekonstrukcija elektro dela samohodnog konvejera (BandWagen) BW 2400,
Povr
šinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat, nadzor i upravljanje, 2008. PLC AC800F, ABB, distribuirani moduli na PROFIBUS mreži, 16 PROFIBS nodova, optička i žičana mreža ukupne dužine 350m - u strukturi prstena. Frekventno upravljani pogoni na pogonu okreta i pogonu gusenica. Četiri operatorska panela, od kojih je jedan grafički.

13. Rekonstrukcija elektro dela samohodnog konvejera (BandWagen) BRs 1400,
Povr
šinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat, nadzor i upravljanje, 2008. PLC AC800F, ABB, distribuirani moduli na PROFIBUS mreži, 8 PROFIBS nodova, mreža ukupne dužine 100m. Dva operatorska panela, od kojih je jedan grafički, a drugi alfanumerički.

14.  Projekat i izrada upravljačkog softvera za novu elektroopremu pogonske stanice sa frekventno regulisanim pogonima

Četiri pogonske stanice B1800 4x630kW sa regulisanim pogonom i transportom na PO Drmno. Distribuirani moduli na PROFIBUS protokolu, 6 nodova, optička komunikacija, operatorski panel. Merenje sile zatezanja trake, automatsko sprečavanje proklizavanja, kontrolisani polazak, ravnomerna raspodela opterećenja. Frekventni pretvarač ACS800 i PLC AC800, ABB. Etherenet komunikacija na mašini i povezivanje  u centralni sistem nadzora i upravljanja. Saradnja EXOR ESI Beograd, Sever ATB Subotica i Elektrotehničkog fakulteta u Beogradu, 2007.-2008. god.

15.  Glavni rudarski projekat PK „Buvač”

Projekat napajanja električnom energijom, uključujući i projekat napajanja sistema odvodnjavanja 2007.god.

16.  Projekat i izrada upravljačkog softvera za novu elektroopremu pogonske stanice sa frekventno regulisanim pogonima

Četiri pogonske stanice B1400 4x315kW sa regulisanim pogonom i transportom na PO Drmno. Distribuirani moduli na PROFIBUS protokolu, 6 nodova, optička komunikacija, operatorski panel. Merenje sile zatezanja trake, automatsko sprečavanje proklizavanja, kontrolisani polazak, ravnomerna raspodela opterećenja. Frekventni pretvarač ACS800 i PLC AC800, ABB. Saradnja EXOR ESI Beograd i Elektrotehničkog fakulteta u Beogradu, 2006.god.

17.    Studija „Izbor optimalnog sistema održavanja u JPPK „Kostolac””
    JPPK Kostolac.

Sudija rađena za potrebe EPS-a, saradnja Elektrotehničkog i Rudarsko - geološkog fakulteta u Beogradu, juli 2006.god.

18.    Optimizacija pogona i konstrukcionih elemenata transportnih sistema na površinskim kopovima kod njihove revitalizacije i     modernizacije

Projekat kod Ministarstva za nauku i zaštitu životne sredine Republike Srbije, saradnja Elektrotehničkog i Rudarsko - geološkog fakulteta u Beogradu, 2005. - 2008.god.

19.   Rekonstrukcija upravljačkog sistema bagera SCH 800
    Površinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat, 2006. godine, nadzor i puštanje u rad 2007godine. PLC AC800F, ABB, distribuirani moduli na PROFIBUS mreži, 7 nodova, optička i žičana mreža ukupne dužine 250m. Tri operatorska panela od kojih je jedan grafički. Programski rad bagera. Novi sistem za uzdužno i poprečno merenje nagiba bagera.

20.   Rekonstrukcija upravljačkog sistema bagera ERs710u,
    Površinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat, nadzor i puštanje u rad, 2005. godine. PLC AC800F, ABB, distribuirani moduli na PROFIBUS mreži, 12 nodova, optička i žičana mreža ukupne dužine 350m. Četiri operatorska panela, od kojih je jedan grafički. Poluautomatski rad bagera.

21.   Rekonstrukcija upravljačkog sistema bagera SRs470,
    Površinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat nadzor i puštanje u rad, 2005. godine. PLC AC800F, ABB, distribuirani moduli na PROFIBUS mreži, 14 nodova, žičana mreža ukupne dužine 400m. Četiri operatorska panela, od kojih su dva grafička. Pogon kablovskog bubnja realizovan sa frekventnim pretvaračem, ABB ACS-800. Programski rad bagera.

22.  .  Rekonstrukcija upravljačkog sistema bagera ERs710j,
    Površinski kop Drmno, Kostolac.

Realizacija (nadzor i puštanje u rad), 2005. godine. Projekat urađen 2004. godine. PLC AC800F, ABB, distribuirani moduli na PROFIBUS mreži, 11 nodova, optička i žičana mreža ukupne dužine 350m. Tri operatorskih panela, od kojih je jedan grafički. Poluautomatski rad bagera. Slike.

23.   Rekonstrukcija elektro dela bagera SRs 1300,
    Površinski kop Drmno, Kostolac

Nadzor i puštanje u rad tokom rekonstrukcije 2004. godine. PLC AC800F - ABB, distribuirani moduli na PROFIBUS mreži, ukupno 33 noda, optička i žičana mreža ukupne dužine 900m. Šest operatorskih panela, od kojih su dva grafička, četiri poziciona enkodera na PROFIBUS mreži, dva inkrementalna enkodera, jedan frekventni pretvarač pogona radnog točka, tri frekventna pretvarača pogona okreta i šest frekventna pretvarača na pogonu transporta, sve na PROFIBUS mreži. Programski rad bagera. Projekat urađen 2003. godine. Slike.

24.    Rekonstrukcija upravljačkog sistema rotornog bagera SRs 2000,
    Površinski kop Drmno, Kostolac

Realizacija (projekat, nadzor, puštanje u rad), 2003. PLC AC800F, ABB, distribuirani moduli na PROFIBUS mreži, 20 nodova, optička i žičana mreža ukupne dužine 800m. Šest operatorskih panela, od kojih su dva grafička. Programski rad bagera. Slike.

25.    Rekonstrukcija upravljačkog sistema odlagača A2Rs 5500,
    Površinski kop Drmno, Kostolac

Projekat urađen 2003. godine. Nadzor i puštanje u rad, tokom rekonstrukcije 2004. godine. PLC AC800F, ABB, distribuirani moduli na PROFIBUS mreži, 11 nodova, optička i žičana mreža ukupne dužine 330m. Četiri operatorskih panela, od kojih jedan grafički. Slike.

26.   Upravljački sistem odlagača A2 Rs-B 7200,
    Površinski kop Drmno, Kostolac.

Realizacija (projekat, nadzor, puštanje u rad), 2002. Stari upravljački sistem zamenjen PLC-om najnovije generacije, daljinski nadzor i upravljanje kompletnim BTO-II sistemom preko bežičnog ethernet-a; u softveru posebna pažnja posvećena bezbednosnim funkcijama; korišćena oprema: PLC ABB AC800F, distribuirani moduli ABB tipa S800 na PROFI-bus protokolu, optička komunikacija između susednih ormana-klastera, dužina mreže 300m, 11 nodova, 3 operatorska panela; za pogon okreta upotrebljeni su frekventni pretvarači DANFOSS, tipa VLT5000, takođe sa PROFI-bus komunikacijom. Slike.

27.   Novi pogon radnog točka sa frekventnim pretvaračem na bageru SRs1300,
    Površinski kop Drmno, Kostolac

Pušteno u rad tokom rekonstrukcije 2004. godine. Pogon radnog točka sa asinhronim motorom i rotorskim upuštačem zamenjen je regulisanim pogonom koji napaja motor od 1000kW. Napon napajanja motora je 690 V. ABB pogon ima diodnu napojnu jedinicu sa dva modula i invertorski deo sa tri modula u jednom kompaktnom elektro ormanu. Upravljanje pogonom vrši se iz distribuiranog upravljačkog sistema korišćenjem PROFIBUS protokola.Slike.

28.  .  Novi pogon okreta sa frekventnim pretvaračima na bageru SRs1300,
     Površinski kop Drmno, Kostolac

Pušteno u rad tokom rekonstrukcije 2004. godine. Tri pogona sa frekventnim pretvaračima upravljanim iz distribuiranog upravljačkog sistema korišćenjem PROFIBUS protokola. Pogoni rade kao jedan višemotorni pogon sa regulacijom srednje brzine i dinamičkom raspodelom opterećenja, bez senzora brzine. U upravljački sistem je integrisana i zaštita mašinskih sklopova od mehaničkih naprezanja. Slike.

29.    Novi pogon transporta sa frekventnim pretvaračima na bageru SRs1300,
     Površinski kop Drmno, Kostolac

Pušteno u rad tokom rekonstrukcije 2004. godine. Šest pogona sa frekventnim pretvaračima, (jedan pogon po gusenici). Upravljanje pogonom vrši se iz distribuiranog upravljačkog sistema korišćenjem PROFIBUS protokola. Pogoni rade kao jedan višemotorni pogon sa regulacijom srednje brzine i dinamičkom raspodelom opterećenja, bez senzora brzine. U upravljački sistem je integrisana i zaštita zuba reduktora i guseničke zvezde od mehaničkih naprezanja. Slike.

30.    Integrisanje novog pogona okreta sa frekventnim pretvaračima u upravljački sistem odlagača A2Rs 5500, Površinski kop Drmno, Kostolac.

Pušteno u rad 2004. godine. Dva pogona sa frekventnim pretvaračima uključeni su u postojeću PROFIBUS mrežu, na distribuiranom upravljačkom sistemu za odlagač. Pogoni rade kao jedan višemotorni pogon sa regulacijom srednje brzine i dinamičkom raspodelom opterećenja. Snaga motora je 7,5kW. U upravljački sistem je integrisana i zaštita mašinskih sklopova od mehaničkih naprezanja. Slike.

31.    Novi pogon vitla katarke radnog točka sa četvorokvadrantnim frekventnim pretvaračima za bager SRs2000,      Površinski kop Drmno, Kostolac.

Pušteno u rad 2004. godine. Pogon vitla katarke radnog točka sa asinhronim motorima i rotorskim upuštačima zamenjen je pogonom koji se sastoji od dva četvorokvadrantna pretvarača (aktivni ispravljač i invertor) koji napajaju dva motora od po 160kW. Pogoni rade kao jedan višemotorni pogon u „master-follower“ režimu, međusobno su povezani pomoću fiber-optičke veze. Upravljanje pogonom vrši se iz postojećeg distribuiranog upravljačkog sistema korišćenjem PROFIBUS protokola. Slike.

32.   Integrisanje novog pogona okreta sa frekventnim pretvaračima u upravljački sistem bagera SRs2000, Površinski kop Drmno, Kostolac.

Pušteno u rad 2004. godine. Tri pogona sa frekventnim pretvaračima uključeni su u postojeću PROFIBUS mrežu, na distribuiranom upravljačkom sistemu za Bager. Pogoni rade kao jedan višemotorni pogon sa regulacijom srednje brzine i dinamičkom raspodelom opterećenja. U upravljački sistem je integrisana i zaštita mašinskih sklopova od mehaničkih naprezanja. Slike.

33.    Integrisanje novog pogona transporta sa frekventnim pretvaračima u upravljački sistem bagera SRs2000, Površinski kop Drmno, Kostolac.

Pušteno u rad 2004. godine. Šest pogona sa frekventnim pretvaračima, (jedan pogon po gusenici) uključeni su u postojeću PROFIBUS mrežu, na distribuiranom upravljačkom sistemu za odlagač. Pogoni rade kao jedan višemotorni pogon sa regulacijom srednje brzine i dinamičkom raspodelom opterećenja. U upravljački sistem je integrisana i zaštita zuba reduktora i guseničke zvezde od mehaničkih naprezanja. Slike.

34.    Integrisanje novog pogona transporta sa frekventnim pretvaračima u upravljački sistem odlagača A2RsB-7200, Površinski kop Drmno, Kostolac.

Pušteno u rad 2004. godine. Šest pogona sa frekventnim pretvaračima, (jedan pogon po gusenici) uključeni su u postojeću PROFIBUS mrežu, na distribuiranom upravljačkom sistemu za odlagač. Pogoni rade kao jedan višemotorni pogon sa regulacijom srednje brzine i dinamičkom raspodelom opterećenja. U upravljački sistem je integrisana i zaštita zuba reduktora i guseničke zvezde od mehaničkih naprezanja. Slike.

35.    Elektromotorni pogon okreta sa asinhronim motorima i frekventnim pretvaračima za odlagač A2 Rs-B 7200, Površinski kop Drmno, Kostolac.

Realizacija (projekat, nadzor, puštanje u rad), 2002. Dva pogona sa asinhronim motorima napajanim iz frekventnih pretvarača, bez senzora brzine, uključeni su u PROFIBUS mrežu upravljačkog sistema. Pogoni rade se dinamičkom raspodelom opterećenja. Upotrebljeni su frekventni pretvarači DANFOSS, tipa VLT5000, sa PROFIBUS komunikacijom.

36.    Novi pogon okreta sa frekventno regulisanim pogonom na PKM1 i PKM2, Deponija Drmno,
     Površinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat, nadzor i puštanje u rad, 2005. godine U postojeći upravljački sistem mašine integrisan je novi pogon okreta sa regulacijom po snagama pogona okreta i radnog točka. Pogoni su realizovani sa asinhronim motorima napajanim iz frekventnih pretvarača, bez senzora brzine.

37.  „Razvoj i primena novog koncepta pokretanja i upravljanja pogonima za kretanje rudarskih mašina na površinskim kopovima po glavnim radnim osama”,

Nacionalni program tehnološkog razvoja Ministarstva za nauku i zaštitu životne sredine, rukovodilac projekta B. Jeftenić, Elektrotehnički fakultet, Beograd 2005-2007.

38.  Opravdanost primene trakastih transportera sa frekventnom regulacijom brzine na površinskim kopovima EPS-a

Studija urađena za JP Elektroprivreda Srbije, Beograd, 2005. U studiji su egzaktno pokazane sve prednosti pogona trakastih transportera sa frekventnom regulacijom brzine.

39.    „Produženje radnog veka osnovne opreme na površinskim kopovima uglja Elektroprivrede Srbije, I faza – rotorni bageri”,
     Studija urađena za JP Elektroprivreda Srbije, Beograd, 2003.

U studiji su jasno naznačeni kriterijumi procene trenutnog stanja rotornih bagera na površinskim kopovima u Srbiji. Izvršena je detaljna analiza svakog bagera pojedinačno, koja je dala preporuke naručiocu o budućim prioritetima

40.    Rekonstrukcija upravljačkog sistema bagera ERs710j,
     Površinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat, 2004. godine. PLC AC800F, ABB, distribuirani moduli na PROFIBUS mreži, 9 nodova, optička i žičana mreža ukupne dužine 350m. Tri operatorskih panela, od kojih je jedan grafički.

41.    Rekonstrukcija upravljačkog sistema bagera SRs 1300,
     Površinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat 2003. godine. PLC AC800F, ABB, distribuirani moduli na PROFIBUS mreži, 17 nodova, optička i žičana mreža ukupne dužine 600m. Šest operatorskih panela, od kojih su dva grafička. Slike.

42.    Rekonstrukcija upravljačkog sistema odlagača A2Rs 5500,
     Površinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat 2003. godine. PLC AC800F, ABB, distribuirani moduli na PROFIBUS mreži, 11 nodova, optička i žičana mreža ukupne dužine 330m. Četiri operatorskih panela, od kojih jedan grafički. Slike.

43.  Projekat revitalizacije II BTO sistema na Površinskom kopu Drmno, Kostolac.

Analiza stanja elektro-opreme II BTO sistema, 2002.

44.  Projekat rekonstrukcije i modernizacije III BTO sistema na PO „Ćirikovac”, Kostolac, 2003.

Obuhvata šest podsistema: rotorni bager SRs 1300, odlagač A2RsB 5500x50, 4 transportne stanice B=1600mm; projekat elektro dela obuhvata projekat kompletne instalacije, VN i NN razvod, sve elektromotorne pogone, novi upravljački sistem sa PLC-om.

45.    Rekonstrukcija upravljačkog sistema transportne trake U-Z-1,
     Površinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat, nadzor i puštanje u rad 2005. godine. Distribuirani moduli na PROFIBUS protokolu, 5 nodova, optička komunikacija, operatorski panel. Merenje sile zatezanja trake, merenje struje svih motora, kao i svih karakterističnih temperatura.

46.    Rekonstrukcija upravljačkog sistema transportne trake U-Z-2,
     Površinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat, nadzor i puštanje u rad 2005. godine. Distribuirani moduli na PROFIBUS protokolu, 5 nodova, optička komunikacija, operatorski panel. Merenje sile zatezanja trake, merenje struje svih motora, kao i svih karakterističnih temperatura.

47.    Rekonstrukcija upravljačkog sistema transportne trake U-Z-3,
     Površinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat, nadzor i puštanje u rad 2005. godine. Distribuirani moduli na PROFIBUS protokolu, 5 nodova, optička komunikacija, operatorski panel. Merenje sile zatezanja trake, merenje struje svih motora, kao i svih karakterističnih temperatura.

48.    Rekonstrukcija upravljačkog sistema transportne trake U-Z-4,
     Površinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat, nadzor i puštanje u rad 2005. godine. Distribuirani moduli na PROFIBUS protokolu, 5 nodova, optička komunikacija, operatorski panel. Merenje sile zatezanja trake, merenje struje svih motora, kao i svih karakterističnih temperatura.

49.    Rekonstrukcija upravljačkog sistema transportne trake U-I-1,
     Površinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat, nadzor i puštanje u rad 2005. godine. Distribuirani moduli na PROFIBUS protokolu, 5 nodova, optička komunikacija, operatorski panel. Merenje sile zatezanja trake, merenje struje svih motora, kao i svih karakterističnih temperatura.

50.   Rekonstrukcija upravljačkog sistema transportne trake U-I-2,
     Površinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat, nadzor i puštanje u rad 2005. godine. Distribuirani moduli na PROFIBUS protokolu, 5 nodova, optička komunikacija, operatorski panel. Merenje sile zatezanja trake, merenje struje svih motora, kao i svih karakterističnih temperatura.

51.    Rekonstrukcija elektro dela transportne trake bez sopstvenog transporta,
     Površinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat i izrada tenderske dokumentacije za realizaciju posla. Distribuirani moduli na PROFIBUS protokolu, 5 nodova, optička komunikacija, operatorski panel. Merenje sile zatezanja trake, merenje struje svih motora, kao i svih karakterističnih temperatura, 2005.god.

52.    Rekonstrukcija elektro dela transportne trake sa sopstvenim transportom,
     Površinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat i izrada tenderske dokumentacije za realizaciju posla. Distribuirani moduli na PROFIBUS protokolu, 5 nodova, optička komunikacija, operatorski panel. Merenje sile zatezanja trake, merenje struje svih motora, kao i svih karakterističnih temperatura, 2005.god.

53.    Rekonstrukcija upravljačkog sistema transportne trake J-IV-4,
     Površinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat, nadzor i puštanje u rad 2004. godine. Distribuirani moduli na PROFIBUS protokolu, 5 nodova, optička komunikacija, operatorski panel. Merenje sile zatezanja trake, merenje struje svih motora, kao i svih karakterističnih temperatura.

54.    Rekonstrukcija upravljačkog sistema transportne trake J-I-1,
     Površinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat, nadzor i puštanje u rad 2004. godine. Distribuirani moduli na PROFIBUS protokolu, 5 nodova, optička komunikacija, operatorski panel. Merenje sile zatezanja trake, merenje struje svih motora, kao i svih karakterističnih temperatura. Slike.

55.    Rekonstrukcija upravljačkog sistema transportne trake J-I-3,
     Površinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat, nadzor i puštanje u rad 2004. godine. Distribuirani moduli na PROFIBUS protokolu, 5 nodova, optička komunikacija, operatorski panel. Merenje sile zatezanja trake, merenje struje svih motora, kao i svih karakterističnih temperatura. Slike.

56.  Rekonstrukcija upravljačkog sistema transportne trake J-I-5,
     Površinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat, nadzor i puštanje u rad 2004. godine. Distribuirani moduli na PROFIBUS protokolu, 5 nodova, optička komunikacija, operatorski panel. Merenje sile zatezanja trake, merenje struje svih motora, kao i svih karakterističnih temperatura.  Slike.

57.    Rekonstrukcija upravljačkog sistema transportne trake (V-1) J-IV-1,
     Površinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat, nadzor i puštanje u rad 2003. godine. Distribuirani moduli na PROFIBUS protokolu, 5 nodova, optička komunikacija. Dva operatorska panela. Merenje sile zatezanja trake, merenje struje svih motora, kao i svih karakterističnih temperatura.Slike.

58.    Rekonstrukcija upravljačkog sistema transportne trake (ZT 4) J-IV-2,
     Površinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat, nadzor i puštanje u rad 2003. godine. Distribuirani moduli na PROFIBUS protokolu, 5 nodova, optička komunikacija. Dva operatorska panela. Merenje sile zatezanja trake, merenje struje svih motora, kao i svih karakterističnih temperatura.Slike.

59.    Rekonstrukcija upravljačkog sistema transportne trake (OT-3) J-IV-3,
     Površinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat, nadzor i puštanje u rad 2003. godine. Distribuirani moduli na PROFIBUS protokolu, 5 nodova, optička komunikacija. Dva operatorska panela. Merenje sile zatezanja trake, merenje struje svih motora, kao i svih karakterističnih temperatura. Slike.

60.  Upravljački sistem transportne trake J-II-4,
     Površinski kop Drmno, Kostolac.

Projekat, nadzor, puštanje u rad, 2003. godine Distribuirani moduli na PROFIBUS protokolu, 4 noda, optička komunikacija. Operatorski panel. Merenje struje svih motora i svih karakterističnih temperatura. Slike.

61.  Upravljački sistem transportne trake J-II-1,
     Površinski kop Drmno, Kostolac.

Realizacija (projekat, nadzor, puštanje u rad), 2003. Distribuirani moduli na PROFIBUS protokolu, 4 noda, optička komunikacija. Operatorski panel. Merenje struje svih motora i svih karakterističnih temperatura. Slike.

62.  Upravljački sistem transportne trake J-II-5,
     Površinski kop Drmno, Kostolac.

Realizacija (projekat, nadzor, puštanje u rad), 2002. Stari upravljački sistem zamenjen PLC-om najnovije generacije, daljinski nadzor i upravljanje kompletnim BTO-II sistemom preko bežičnog ethernet-a; u softveru obuhvaćene i funkcije termičke zaštite namotaja i ležajeva pogonskih motora, mogućnost automatskog zatezanja-otpuštanja transportne trake; korišćena oprema: PLC ABB AC800F, distribuirani moduli ABB tipa S800 na PROFIBUS protokolu, optička komunikacija između klastera, dužina mreže 20m, brzina protoka informacija 12MBita/s. Slike.